SEBELUM MULA BLOGGING

Ini perjalanan aku sebelum aku jadi seorang BLOGGER.... Aku akan cerita peringkat demi peringkat untuk lihat perbezaan dulu dan sekarang. So, aku mulakan dengan umur lebih kurang 13 tahun (tingkatan satu)...


Waktu ini aku mula meminati "MAGIC" dan "PARKOUR"...Di bawah ini diantara video video aku waktu dulu-dulu... So, aku terjebak ngan magic dan parkour sehingga tingkatan 4...lol... Aku tahu aku banyak membuang masa aku yang sepatutnya diluangkan kepada pembelajaran.. PMR pun teruk....

MAGIC


PARKOUR


Kemudian ketika aku berumur 15 tahun(tingkatan 3), Aku terjebak pula dengan BEATBOX... Di bawah nih diantara video-video aku waktu dulu...

BEATBOX




So, aku main beatbox nih sampai Form 5.... Dan yang last sekali, Waktu FORM 4...aku terjebak dengan MENTAL CALCULATOR... Mental calculator ini ialah mengenai mathematic... pengiraan selaju kalkulator... aku terlalu asyik ngan matematik sehingga tak study subjek lain sehinggalah result SPM tak bagus... matematik je A1..

Waktu Form 5, aku juga mulakan bisnes design kasut, baju, dinding dan design kad dekat sekolah.... Memang idea waktu FORM 5 datang bertimbun-timbun...lol...
Tambahan pula waktu FORM 5, aku dah tahu aku akan ke PLKN.... Sesuai sangatlah dengan diri aku... Di sekolah pun banyak kali dah kena BLACKLIST sebab panjat bangunan Sekolah... Thats why dapat PLKN kumpulan 3....
So.. nak dekat EXAM jaa aku berhenti semua bende yang aku buat tu... NO MORE...

Akhirnya aku berjaya tamatkan sekolah dan aku mula terjebak dengan BLOGGER...hoho...
Banyak bende yang aku boleh buat dengan BLOGGER...Apa yang penting ialah bagaimana akal aku berfikir...... pemikiran terbuka dan kreatif je yang boleh menggerakkan ciptaan baru...betul tak?...

Kesimpulannya, perjalanan hidup aku yang dari awal penuh dengan keremajaan tuh untuk memberikan aku pengalaman dan kemahiran sahaja... Dan matlamat aku bukanlah blogger, tetapi matlamat aku ialah ke arah yang satu.....fikirkanlah...

2 comments:

  1. fuh....................................gile betollah lu ni........aku no pulak dah nak naik jah 6 nak UPSR idea nak jual bendalah apalah semua datang.....aku rasa aku sedang merapu!!

    ReplyDelete
  2. huhu..dasat..

    video parkour tu pun awak jugak ke? mesti byk kecederaan masa buat benda tu kan?

    ReplyDelete