SEBELUM PERGI PLKN

Hari nih 14 jun 2009 hari AHAD jam pukul 10:50 malam... aku masih ade 50 jam dan 10 minit sebelum pergi PLKN...... memang best cuma tak dapat uruskan Komuniti KAMI BLOggER je....
walaupun tak dapat uruskan KAMI BLOggER ...Aku pasti
Family aku can do better than me...aku cuma perlu yakin je semuanya berjalan ngan lancar....

Pendapat aku terhadap PLKN?
Hmmm.....jangan tanya...hoho.....aku suka laa....sebabnya :


Rambut botak...nah...tak kisah...
nih last camp lorh untuk age muda muda camni...taknak ahh pegi camp umur 700 tahun...waktu umur 700 tahun aku nak pegi travel kat serata world...

Aku boleh perbetul balik diri aku.... sejak aku tamat sekolah, memang aku takde rehat sebab mengadap komputer je ... memang PLKN nih sesuatu yang Allah tentukan untuk aku supaya aku boleh balancekan balik gaya hidup aku....( Bayangkan lah cara aku hidup sebelum nih...time tidur aku pada waktu siang je...selama 5 jam...malam2 aku stayup buat ape bende ntah...keje fikir je sampai otak besar ) bukannya tak boleh buat semua nih...tapi mesti kena buat dalam peraturan...be professional...

Aku boleh kenal diri aku bila duduk dalam ramai2 orang ...sebelum nih aku duduk alone ngadap komputer je..... so otak memang berjalan tapi jiwa kecik.... so aku kena keluar bersama-sama orang ramai untuk hidupkan jiwa.

Allah yang tentukan sebab waktu awal awal form 5, aku dapat tau aku boleh pergi PLKN...so syok gila lah.... syok sebab tak tau lepas habis sekolah nak buat paa....waktu tuh mana blogging lagi........tapi selepas habis form 5, aku tertunggu-tunggu lah nak gi PLKN bulan 6 tahun 2009 nih...... punya penat menunggu, aku giveup menunggu je lah...aku perlu buat sesuatu... pastu suddenly aku mula blogging berpunca daripada kakak aku "kaknur" ...ramai kenal die.... die yang uruskan produk family FCUmiracle contohnya seperti MIRACLE mask yang berkesan menanggalKAN jerawat tanpa kesan sampingan...ok back to the story.... aku mula blogging pada awal bulan 2.....aku bukannya buat blog personal tapi buat blog bisnes terus lol.......aku tak tahu nak bisnes ape....so kaknur bagilah aku idea buat web banner....aku pun rase yakin sangat lah waktu tuh, terus je buat blog pastu tetibe je ade orang tempah banner dari aku tengahari pada hari pertama aku buat blog....

So, aku dah mula faham lah camne kaknur bisnes online nih...camne nak buat marketing ngan camne nak deal ngan customer.... semakin hari semakin faham sampai aku keliru...huhu..... day by day bergerak....suddenly bulan ke 4 aku baru tersedar aku nih peserta PLKN lah....bulan 6 nak pegi dah...so pasti tertangguh keje bisnes online nih.....

so, aku pun teruslah check senarai peserta PLKN secara online.... tiba-tiba lorhh.... nama aku tak tersenarai pulak... syok gila lorhh.... boleh lah aku continue bisnes online......

Memang waktu tuh aku rasa Allah tentukan gitu sebab aku nak kena uruskan bisnes online nih.... Tapi diakibatkan Tetiba je aku ade macam-macam idea best ngan online....aku mula wujudkan FCUBOOK, FCUMALL, FCUBANNER, FCUCOMMUNITY ngan FCU-BACKTOSCHOOL.......waktu nih lah tetiba je datang surat PLKN kata "Tahniah ! Anda telah terpilih untuk menjalani program latihan khidmat negara selama 3 bulan di padang besar Perlis"....

Ucapan tahniah tuh lah yang melucukan aku......aku yakin Allah tentukan begini sebab gaya hidup aku tak seperti manusia dah.... memang pelik mengadap komputer siang dan malam sampai lupa nak tidur, lupa nak makan, lupa nak minum, lupa nak keluar rumah, dan lupa nak shutdown komputer...hoho...tapi satu je yang aku tak lupa.... Aku tak lupa Allah.... aku yakin sebab tuh lah Allah tentukan aku ke PLKN supaya aku boleh seimbangkan balik gaya hidup aku....
Alhamdullilah........

Lagipun aku lebih terasakan PLKN nih seperti percutian 90hari di seberang laut...perrrrlisss...
So, totally sekarang aku rasa seronoklah dapat pergi ke plkn......
Aku cuma nak jadi orang baru je ......... thankssss...

1 comment:

  1. owhhhooo
    nk pg da eh~
    erm so xley app la ea my membership

    ReplyDelete